Al Jazeera Is Buying Al Gore’s Failed TV Network

Al-Jazeera-Logo

Al Gore’s TV channel, Current, is finally going under. It’s been bought by Al Jazeera. From Media Decoder:

Al Jazeera, the pan-Arab news giant, has long tried to convince Americans that it is a legitimate news organization, not a parrot of Middle Eastern propaganda or something more sinister.

It just bought itself 40 million more chances to make its case.

Al Jazeera on Wednesday announced a deal to take over Current TV, the low-rated cable chael that was founded by Al Gore, a former vice president, and his business partners seven years ago. Al Jazeera plans to shut Current and start an English-language channel, which will be available in more than 40 million homes, with newscasts emanating from both New York and Doha, Qatar.

For Al Jazeera, which is financed by the government of Qatar, the acquisition is a coming of age moment. A decade ago, Al Jazeera’s flagship Arabic-language channel was reviled by American politicians for showing videotapes from Al Qaeda members and sympathizers. Now the news operation is buying an American channel, having convinced Mr. Gore and the other owners of Current that it has the journalistic muscle and the money to compete head-to-head with CNN and other news channels in the United States.

Of course it’s not the same jihad-loving news channel when it’s shown in English…

Marine Tells Di Feinstein, 'No Ma'am' Over Gun Grabbing
South Carolina's Jadeveon Clowney Made The Hit Of The Year